Pagina's

zaterdag 11 juni 2016

Gewoon Nederlands tag

Heey allemaal, (Ten eerste, sorry dat het artikel iets later online is gekomen, maar ik had het afgelopen week heel druk met school, dus kon ik geen artikel schrijven, maarjaa...)
Ik heb vandaag een ander soort artikel voor jullie, een tag.
Dit keer heb ik de 'Gewoon Nederlands tag'


1. Een of meer koekjes bij de thee?
Ik drink nooit thee, maar ik denk dat ik dan voor meerdere koekjes zou gaan.

2. Wat is jou favoriete stamppot?
Hmm.. Dat is een lastige want ik ben echt gek op stamppot. Als ik dan echt moet kiezen ga ik toch voor boerenkool stamppot.

3. Welke Nederlandse feestdag vind je het leukste?
De leukste feestdag vind ik denk Koningsdag. Met alle vrijmarkten, feestjes en de gezellige sfeer die er dan altijd hangt.

4. Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?
Het leukste plekje in Nederland is voor mij toch echt wel de 'Mookerheide'. Dit is echt een prachtig natuurgebied, zeker in de zomer wanneer alle planten mooi in bloei zijn.

(Hier een aantal plaatjes van de Mookerheide)
 

5. Wat is jouw favoriete Nederlandse accent?
Het mooiste Nederlandse accent vind ik Brabants.

6. Welk woord is voor jou typisch Nederlands?
'Gratis', wij Nederlanders houden natuurlijk erg van dingen die gratis zijn, daarom vind ik dit wel echt een typisch Nederlands woord.

7. Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?(sinterklaas, avondvierdaagse)
Dat als je op straat loopt je gewoon tegen iedereen 'Hallo' zegt, dat vind ik denk wel het leukste.

8. Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?
 Ik heb niet echt een gezegde dat ik zelf vaak gebruik, maar dit gezegde wordt er vaak tegen mij gezegd: 'De appel valt niet ver van de boom.' Dit komt waarschijnlijk omdat ik heel veel op mijn moeder lijk.

9. Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?
Dat is voor mij sowieso de Hema, ze verkopen daar eigenlijk alles. Wat ik ook zo leuk vind aan de Hema is dat alles van die leuke kleurtjes en patroontjes heeft.

10. Wie vind je de leukste BN'er?
De leukste BN'er, dat is een goede vraag,  eigenlijk heb ik die niet echt😂.

11. Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?
Ik heb niet echt een favoriete liedje ofzo, maar ik houd wel heel erg van Nederlandse rappers.

Dit was het weer ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Tot de volgende keer!

-xxx- Sterre