Pagina's

zaterdag 7 mei 2016

DIY klei schaaltjes

Heey allemaal, ik heb vandaag eindelijk weer een DIY voor jullie! Ik heb deze schaaltjes al vaak voorbij zien komen op Pinterest en ik dacht ik ga het gewoon uitproberen. Kijk je mee?

Dit is wat je nodig hebt:
- Een mes
- Stempels(met een inktkussen natuurlijk)
- Schaaltjes in verschillende groottes
- Klei(deze heb ik bij de Action gehaald, maar dit is nog een oude verpakking)

Ook is het handig om een deegroller en een schaaltje water erbij te hebben.

Als je de klei eruit hebt gehaald is het een blok klei, deze ga je eerst kneden en daarna uitrollen.

Ik heb de klei helemaal uitgerold. Hoe dikker je de klei laat, hoe dikker het schaaltje wordt.

Ik gebruik deze stempel met een rood stempelkussen.

Hiermee heb ik in de klei een vierkant vlak bestempeld.

Hier zet je dan een schaaltje overheen.

Hier snijd je met het mes rond omheen.

Daan staat er een uitgesneden rondje in je klei

De restjes kan je weer voor het volgende schaaltje gebruiken.

Dit rondje houd je dan uiteindelijk over.

Die klei doe je in een schaaltje en die druk je goed aan.

Dit kan je er dan uithalen en dan is dit je resultaat. Dit doe je met de rest van de klei ook. Als je alle schaaltjes hebt gemaakt moet je dit goed laten drogen.

En dit is dan mijn eindresultaat!

De schaaltjes kan je heel leuk als decoratie op je kamer zetten of er bijv. sieraden of make-up indoen.

Dit was de DIY! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden en hem ook gaan namaken!

-xxx- Sterre